Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

'Webdesignerskie' trendy w 2005 roku
~shpyo | 09.12.2004 @15:09:42

Końcówka roku zawsze skłania do refleksji nad ostatnimi dwunastoma miesiącami oraz do wygłaszania przepowiedni na następny. Pomysł podchwycili przedstawiciele Forty Media, interaktywnej agencji marketingowej z Arizony, próbując odpowiedzieć na pytanie: co będzie trendy w projektowaniu serwisów WWW w 2005 roku?

Według Forty Media, nadchodzący rok ma być bardzo owocny zarówno dla specjalistów zajmujących się projektowaniem serwisów internetowych, jak i ich klientów. W szczególności warto zwrócić uwagę na odchodzenie od 5-częściowego układu strony (nagłówek, menu, boczne menu, zawartość, stopka), w stronę mniej standaryzowanych koncepcji.

Co ciekawe, kolorem 2005 roku został okrzyknięty brązowy - technologiczne srebrne oraz niebieskie odcienie odejdą do lamusa. Paleta 216 bezpiecznych kolorów (Web Safe Colors) zostaje zastępowana przez paletę Web Smart Colors. Minimalistyczne koncepcje pozostaną domeną 2004 roku, oddając pole bardziej szczegółowym projektom.

Metamorfoza nastąpić ma również w typografii. Projektanci zaprzestaną wykorzystywania Verdany, na rzecz Ariala. Czcionka Georgia nadal ma być wykorzystywana w nagłówkach. Normą dla odświeżonych, korporacyjnych serwisów staną się projekty pozbawione tabel.

A jak będzie naprawdę, czas pokaże...

żródło: http://www.idg.pl/news/73308/253.html





dodaj komentarz
Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
komentarze
+Piperyna    28.06.2014 @18:48:06
trend 9 lat temu, jak to teraz wyglada?
_______
ja nie mam tego prosze pana, ja nie mam ja nie umiem ja nie znam, ja bylam ale sie nie chwalilam, ja czytalam ale potem zapomnialam, ja widzialam ale czasem mi sie zdaje, ja myslalam ale chwilami mam wrazenie ze juz nie


~kamituel    08.09.2006 @11:54:34
DIVy są faktycznie sporo lepsze od tabel - lepsze w sensie wygody tworzenia strony. Jako bonus mamy jeszcze krótszy kod xhtml. Czasem trzeba się jednak pobawić z IE, ale w sumie zawsze trzeba było :D
co więcej wydaje mi się, że obecnie rozwijane xhtml i css idą w dobrym kierunku (nie mogę się doczekać xhtml 2.0, zapowiada się ciekawie).
~amphetamine    09.12.2004 @23:55:40
*Kwedo -> to jak z projektantami mody oni mówią że dany kolor na ten sezon jest modny to wszysycy jak stado baranów [no nie wszyscy] lecą i kupują pod ten kolor !! to mnie śmieszy !! co mówią to robimy -nazywaj to jak chcesz- taki mały stopień manipulacji...
ostatnio edytowane: 2004-12-10 13:40:59
+Filo    09.12.2004 @23:41:01
Eeee niemodny ten DA - cały na tabelkach.
_______
Klub Użytkowników Marzeń - "Jesteśmy tu po to, by zrzędzić."
~kulka    09.12.2004 @23:28:48
kwedo rzadzi to szef wszysystkich sze...fontów

I tak storny bede robil po swojemu ;P
_______

~warlock    09.12.2004 @21:56:45
no to kwedo sie zbulwersował i wypracowanie walna
- spokojnie nie przezywaj tak

a co do tych wizji to chyba powinienem zostac okrzykniety prekursorem webdesignu na rok 2005 !!!!

kto popiera moja kandydature niech sie wpisuje :>
_______
Славься, страна! Мы гордимся тобой!
~emptybetweenears    09.12.2004 @20:00:26
hehehehe
_______
Zyrtec UCB - ratuje zycie.
~hood    09.12.2004 @18:57:31
Arial rządzi :D
_______
Ja to ja
~Rajan    09.12.2004 @18:55:46
Nom divy bede coraz popuralniejsze.
Brazowy - szczez, wole juz ten niebieski kolor niz "kupke" na stronie...
Jak napisalal kwedo, nie dam brazowego np pod strone choc by lini lotniczych. Nie wiem moze jestem zacofany, ale predzej niebieski ( ) kojazy mi sie z lataniem niz braz...
czcionka - bo ja wiem
watpie aby sie sprawdzilo w 100%
+kwedo    09.12.2004 @18:47:44
gdzie ja mam n w nicku ? :/
_______
http://kwedo.com - Portfolio
http://kwedo.net - Pozostałe projekty
~shpyo    09.12.2004 @16:42:33
@kwendo: tak zgadza się, teraz coraz więcej stron (mówię tutaj robione przez firmy) są robie w nowym standarcie (czyli DIVy). Oczywiście to nie zrobi się ot tak... trzeba czasu... - w to mogę uwieżyć ... ale kolory, czcionka jakoś nie mogę :/
_______
peace!
zapraszam do siebie -> http://shpyo.digart.pl
!montagproject    09.12.2004 @16:36:42
myślę, że z tabelkami chodzi właśnie o to... patrz zresztą wytyczne W3C, zwłaszcza jeśli chodzi o dostępność i adaptowalność stron do różnych urządzeń... to nawet nie kwestia trendów ale pewnych standardów... a to co lansuje mocno w3c to XHTML+CSS2 i wszystko na DIVach... cały styl w arkuszu, a tabelki wyłącznie wtedy kiedy mamy pokazać.... tabelkę.
_______
we still believe in love, so fuck you
+kwedo    09.12.2004 @16:20:43
btw.. jezeli ufac tym prognozom to digartowy layout mamy modny na 2005 XDD
_______
http://kwedo.com - Portfolio
http://kwedo.net - Pozostałe projekty
+kwedo    09.12.2004 @16:19:50
amphetamine: nie wiem co cie bawi - pewne, krotkoterminowe prognozy w webdesignu mozna poczynic na bazie dotychczasowego rozwoju... tyle ze idg chyba wzielo po uwage poczatek 2005 a nie caly rok >_
_______
http://kwedo.com - Portfolio
http://kwedo.net - Pozostałe projekty
+kwedo    09.12.2004 @16:13:57
oddcienie brązowego (od sraczkowo-ciepłego poprzez czysty drewniany do jasnego-ziemnego) od połowy 2004 dominują "top-trendy" web-designy.. i tylko te - bo wiadomo, część projektów wymaga dobrania kolorów pod klienta, tudzież pod te sprytne wyznaczniki marketingowo-biznesowe - żeby nie wywiązała się nagle dyskusja ze specem od mark. danej firmy:
- dlaczego nie jest szaro-pomaranczowo, przeciez chcialem profil kolorystyczny pod biznes, ambicje??!!
- no bo w tym roku trendy jest srakcza-brąz

doprawdy zdziwilbym sie gdyby nagle strona M$ zmienila kolorystyke na sraczkowo-ciepłą..

natomiast ten technologiczny srebrny i niebieski... dla mnie odeszly do lamusa juz jakis rok temu - nie wiem skad idg bierze takie nowinki - doprawdy..

niebieski/szary, owszem, przewija sie poprzez miliony stron, ale kurde to tylko dlatego ze wiekszosc portali- w tym glownie prowadzonych dzieci 14-17 lat - jedzie na gotowych, ogolnie dostepnych layaoutach...

więc nie jest to żadna nowość 2005 roku i nic zaskakującego... podobnie jeśli chodzi o typografię (...)

natomiast kto wymyślił patent z tymi bardziej szczegółowymi technicznie-projektami? Może jakimś ultra-specem nie jestem, ale jak dla mnie raczej kierunek retro - lata 60-65 ... czyli nadal wzglednie minimal... ewentualnie, skoro japonskie wygibasy sie nudzą (?) to moze czas na czinskie szlaczki i indyjskie wzorki... ktore jakby na to nie patrzec tez sa minimalem (jesli japonskie byly )

co do projektow bez tabel - o co tu chodzi ? o uklad ? kolka zaczna budowac ?! "korporacyjne serwisy - projekty pozbawione tabel" no rotfl po prostu

jezeli autor mial uklad na mysli (kod html dokladniej) - tego tez nie bylbym taki pewien.. m$ o ile sie nie myle dosc opieszale negocjuje z macromedia wprowadzanie pluginow flasha w kolejnej wersji ie.. z komentarzy przerownych obserwatorow mozna wywnioskowac ze przyszlosc flasha to zatem nic pewnego...
czyli pozostaje dotychczasowy - przesprytny uklad tabelkowy... i mimo ze co lepsze designy robi sie na divach to kurde - zaloze sie ze i tak 95% pozostanie oparta na tabelkach

jak napisalem cos glupiego to tylko z niewyspania i wzglednej irytacji tymi nowinkami
_______
http://kwedo.com - Portfolio
http://kwedo.net - Pozostałe projekty
~amphetamine    09.12.2004 @15:56:34
taaaa a w 2006 będą modne kwiatuszki i kolor rózowy a rokowania na rok 2007 to: oczo*****ty kolor pomarańczowy... śmieszą mnie takie rzeczy :D
kategorie newsów
ostatnie newsy
Czy kolorystyka digart.pl ci odpowiada?

Nie, wolę serwisy o jaśniejszej tonacji
1569

Tak, lubię ciemną kolorystykę serwisu
1199

wyniki i komentarze


© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt