Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Konserwacja dzieł sztuki. Egzaminy praktyczne. Jak rysować?
Digart - ogólnie  | 19.04.2016 @23:09:21

~log1000    19.04.2016 @23:09:21
Za rok piszę maturę i będę najprawdopodobniej zdawała rozszerzoną historię sztuki i chemię. Najbardziej obawiam się egzaminów praktycznych. Z tego co czytałam na różnych forach, na konserwacji w Toruniu bardziej patrzą pod kątem badawczym. Z kolei w Warszawie - pod kątem artystycznym. Jak przykładowo mają wyglądać prace rysunkowe? Wiadomo, że każdy ma inny styl rysowania i malowania ale kwestia jest taka, iż na asp w Gdańsku bardziej pożądane są prace ekspresyjnie (pomijając wątek z konserwację). Komisja z Gdańska, na jednym z przeglądów plastycznych kolokwialnie mówiąc, zjechala akademickie malarstwo. Nie podobało im się odzwierciedlenie rzeczywistości i wchodzenie w szczególy. Czy ktoś mógłby mnie naprowadzic jak rysować i malować? Jestem bezradna...
~lubieciastka    20.04.2016 @00:36:21
Rysuj dużo - będziesz rysować dobrze. Będziesz rysować dobrze, przyjmą cię wszędzie. Nie zauważyłam, by w Gdańsku szczególnie umiłowano ekspresję, ale wymówki osób, którym się coś nie udaje są zazwyczaj dosyć pomysłowe
~log1000    21.04.2016 @18:46:14
Wiesz, pewna pani profesor umiłowała sobie pracę, gdzie kolory były odrealnione. Według mnie, malarstwo polega na poszukiwaniu kolorów. Zwłaszcza studyjne, w pracowni. Na wykończenie pracy jest 8h (jak się nie mylę). Nie wiem co chciałaś powiedzieć przez to, że "wymówki osób, którym się coś nie udaje są zazwyczaj pomysłowe". Jeżeli o mnie chodzi, to jak najbardziej widzę w swoich pracach dużo błędów i staram się je korygować, lecz rysowanie/malowanie z mętlikiem w głowie nie jest łatwe. Na przeglądzie reprezentowałam rzeźbę. Moja rzeźba bardzo się wyróżniała w przeciwieństwie do innych (a trzeba zaznaczyć, że rzeźbiłam pod okiem nauczyciela, słuchałam jego rad itd). Naprawdę ciężko jest się w tym znaleźć... Btw dziękuję za odpowiedź
~lubieciastka    21.04.2016 @22:01:13
Sorki, myślałam, że ci ktoś nagadał, że w Gdańsku lubią ekspresję i nie zdasz robiąc rzeczy akademickie. Słyszałam już różne cudaczne wymówki, na przykład od dziewczęcia które w sumie niewiele potrafiło a po niezdanych egzaminach zrzuciła to na "nieznajomość opery", tak jakby wszystko inne wyszło jej genialnie i to poboczne pytanie profesora o jakąś tam operę naprawdę miało drastyczny wpływ na jej przyjęcie na ASP, hehe. Na egzaminach pojawiają się prace we wszelkich stylach i kierunkach, a że to mały konkursik, wygrywają go po prostu ci, którzy robią, że tak kolokwialnie to ujmę, najlepiej. Nie martw się, jeśli podejdziesz rzetelnie do nauki to będzie spoko, z resztą znam mnóstwo osób, które nie dostały się za pierwszym razem, ale były uparte i wyćwiczyły w końcu łapy : ) Fajnie, że zauważasz swoje błędy, jesteś na dobrej drodze by je poprawiać i by twoje prace wpadły w oczy profesorom na wstępniaku. Powodzenia.
~log1000    21.04.2016 @22:09:46
Dziękuję za wsparcie ^^ Widzę, że interesujesz się sztuką i jesteś obcykana w temacie. Znasz może książki, z którym można nauczyć się rysowania proporcji człowieka? Nie pogardzę również książkami z malarstwa xp
*Grzeczny    22.04.2016 @17:12:03
W 8 godzin można namalować skończoną pracę sporych rozmiarów i na wysokim poziomie szczegółowości, zwłaszcza akrylami..., z tym, że jeśli się taką strzeli na egzaminach wstępnych..., może się okazać nie, że się nie spodoba nauczycielom - nie, bo akademizm, ale po prostu mogą uznać taki styl za zbyt już wypracowany, indywidualny = po co ktoś mający warsztat w małym palcu = pchałby się na studia z..., nauki podstaw malarstwa?

Ale to też jest uproszczenie, bo w każdej komisji w każdej szkole, podobnie jak przy konkursach art - komisja ma trochę inny skład.

Można się jednak - przed wyborem szkoły - zapoznać z pracami absolwentów i
i nauczycieli, wtedy też wiadomo co ludzie ci najbardziej cenią.
Z drugiej strony "inteligentne" sztuczki w naśladownictwo nauczycieli, tak jak i zbyt dopracowany (dojrzały) styl artystyczny, może być czasem raczej przeszkodą...

Zatem nie ma się co za bardzo przejmować..., po prostu ćwiczysz i idziesz, żeby się dalej uczyć - na egzaminach nie masz być profesjonalną artystką, tylko wykazać się talentem - zmysłem dobierania barw, wyboru kompozycji, umiejętności obserwacji i itp.

Co do anatomii człowieka, nie potrzeba dziś książek, net wystarczy, np:
http://www.posemaniacs.com/

Ale też czy przez dziadka Google, czy np., na pintereście, znajdziesz setki innych pokazów jak rysować to czy owo - wystarczy pisać po angielskiemu

Z drugiej strony - jako, że będziesz rysować na żywo, radzę znaleźć sobie kogoś, kto Ci po-pozuje - niekoniecznie całkiem nago, może być w gaciach, albo i ubrany - żeby wychwycić układ draperii ubioru, ale i proporcje i naturalny światłocień. Poza tym, malowanie z modela to jednak coś całkiem innego, niż z fot / grafik... Można też malować i rysowc siebie z lustra..., ale to trudne, bo trzeba się ciągle ruszać...


~log1000    26.04.2016 @17:37:19
Ostatnio zapisałam się na kursy, które docelowo kształcą pod kątem architektury i ASP. Pytałam pana kierującego składem zespołu i powiedział, że warto na początku pochodzić na rysunek architektoniczny (w głównej mierze nauczyć się rysować, ogarnąć jak pada światło, cień... A malarstwo samo przyjdzie). Mówił również o tym, że rysunek na konserwacji jest nieco inny (więc dobrze to wyczułam, pisząc posta), Określił to mianem "rysunku renesansowego". Zgadzasz się z tym? Nie chcę wydawać pieniędzy na rysunek architektoniczny, skoro mi to nie potrzebne :/
*yss    26.04.2016 @18:19:44
Grzeczny i ciastko wyczerpali temat

log, rysunek na architekturze i rysunek artystyczny bardzo się różnią, chociaż podstawy typu proporcje, perspektywa itp są bardzo przydatne, to zauważyłam, że ludzie po kursach na architekturę są bardzo sztywni i często jest to nie do przełamania. Rysują niemal idealne proporcje, perspektywa pierwsza klasa, wyrysowane każde włókienko w koszyku, podbite narożniki, a gestu, ekspresji, plamy barwnej, odpuszczenia czegoś, indywidualizacji rysunku czy pracy malarskiej - nie sposób z nich wycisnąć. Bo im architektoniczne "inwentaryzacje obiektów" weszły w krew, robią kontur, zamalowują jak w kolorowance, jasne zabielane, ciemne przyczerniane, wszystko o tej samej ważności, detal zrobiony a przestrzeni i powietrza brak i oto genialna praca gotowa, tylko podziwiać

Aby zrównoważyć taki kurs polecam tarzanie się z rykiem po płachtach papieru z pędzlami w obu rękach i w zębach :P
_______
...aż się oczy jeżą...
~log1000    27.04.2016 @20:55:58
Ja myślę, że rysunek architektoniczny pomoże mi w łapaniu proporcji, ale trochę ekspresji też nie zaszkodzi. Dla mnie to odwieczny paradoks (w sensie malować ekspresyjnie na konserwacji, gdzie liczy się detal, powielanie, odwzorowywanie itp). Muszę ogarnąć proporcje. Jak ogarnę dobrze proporcje, to wtedy wplotę trochę ekspresji i myślę że będzie git xp Mam też zamiar przejechać się na asp, na konsultacje, które by były takim dopełnieniem tego kursu. Przejadę się w trakcie nauki na kursach, by móc korygować to na bieżąco. Dziękuję za pomoc yss :3 Naprawdę, te uwagi są bardzo ważne dla mnie. Komisja na asp przyjmuje różne kryteria oceniania. Co więcej, na każdej uczelni jest inaczej. Do Torunia jest się łatwiej dostać aniżeli do Warszawy.
*yss    28.04.2016 @09:44:04
W sumie na konserwacji dokładność jest bardzo wskazana, ale lekkość pędzla też. podczas naboru też to na pewno ma znaczenie.
_______
...aż się oczy jeżą...
~log1000    29.04.2016 @22:52:10
Dla mnie to od zawsze był paradoks. Jak można malować/rysować ekspresyjnie, skoro liczy się detal jak już ogarnę podstawy, to wplotę trochę ekspresji, żeby nie było nudno. W pewnym stopniu to wyrażenie swojej osobowości i takie obnażenie się przed komisją.
wyślij odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
szukaj na forum
Szukaj:
Forum:

najnowsze wątki na tym forum
przejdź do innego forum
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt