Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Pierścienie pośrednie a jasność obiektywu- co, jak, dlaczego?
Fotografia  | 28.05.2016 @08:53:24

~monczura4    28.05.2016 @08:53:24
Nadszedł taki czas, że standardowe zbliżenia z "fabrycznego" obiektywu 18-105mm przestały mi wystarczać- zastanowiłam się nad kupnem pierścieni pośrednich No ale tu jest problem- nigdy z takich nie korzystałam i nie wiem jak one tak naprawdę działają. Dowiedziałam się, że te bez przenoszenia automatyki, poza oczywistym manualnym ustawianiem, winietują bardzo boki. A czy te z automatyką też? No i co z tą jasnością? Chcę ich używać głównie na zewnątrz do zdjęć robaczków, motylków, badylków i innej flory z fauną, więc czy wyjściowe f3,5 bardzo się pogorszy? Bardzo proszę o jakieś porady, bo obecnie jestem laikiem w makrofotografii Zdjęcia porównawcze też mile widziane.

A, co do pierścieni- zastanawiam się nad tymi: http://allegro.pl/pierscienie-posrednie-makro-do-nikon-z-automatyka-i6014105183.html
_______
In nomine magnae veritas...
~greymetal    27.06.2016 @15:42:45
Poczytaj sobie tutaj, to dobrze napisany artykuł - http://www.optyczne.pl/360.2-artykuł-Pierścienie_pośrednie_w_teorii_i_praktyce_Przykłady_zastosowań.html
Zamiast pierścieni stosuje się też specjalne soczewki nasadkowe, które nie zaburzają pracy AF ani automatycznego ustawienia ekspozycji.
~greymetal    27.06.2016 @16:57:13
I jeszcze 2 pozycje książkowe:
1. FOTOGRAFIA ZBLIŻENIOWA - Michael Freeman (National Geographic).
2. MAKRO I SZCZEGÓŁY - Robert Thompson.
~davidpog    27.06.2016 @22:29:36