Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Jakie filmy o wysokiej rozdzielczości 35mm kolor, polecacie?
Fotografia  | 25.07.2016 @22:40:42

~Victorys    25.07.2016 @22:40:42
Jestem początkującym użytkownikiem kitu Nikona Nikkor 28-80mm 1:3.3-5.6G . I moje pytanie: Jakie filmy o wysokiej rozdzielczości 35mm kolor, polecacie?
+eastman    25.07.2016 @22:54:20
polecam najpierw zmianę obiektywu na jaśniejszy.
_______
bentleyem do betlejem.
+eleroo    25.07.2016 @22:56:10
Kodak Ektar. Portra też spoko. Ale na początek to kup jakieś tanie Fuji Superie i ogarnij temat. Zresztą, Superia to całkiem spoko film.

Edit: A po co mu na poczatku jaśniejszy obiektyw? Niech się nauczy tym co ma, jak ogarnie i postanowi zostać przy filmie na dłużej, to sobie sprawi jaśniejszy i będzie sie bawił dalej. Jasny obiektyw nie jest gwarantem udanych zdjęć.
ostatnio edytowane: 2016-07-25 22:59:35
_______
http://www.youtube.com/watch?v=-4EDhdAHrOg
~Victorys    25.07.2016 @23:14:27
Mam jeszcze pytanie, czy ziarnistość bezpośrednio przekłada się na rozdzielczość w tych filmach? Tzn. np. ISO200 będzie miało większą rozdzielczość od ISO400?
+eastman    25.07.2016 @23:23:09
*eleroo

żaden obiektyw nie jest gwarantem zdjęć ale jeśli ma się szkło z f2.8 chociażby to jest po prostu łatwiej.

superia to nie jest spoko film. spoko film to jest portra, fuji 400 nph.
_______
bentleyem do betlejem.
+eleroo    25.07.2016 @23:24:29
No generalnie tak, upraszczając. Tyle, że to zależy od producenta, od filmu i od chemii w jakiej sie go wywoła, od warunków ekspozycji i w ogóle od pierdyliarda rzeczy, bo czasem dwusetka będzie bardziej ziarnista od czterysetki, czy nawet osiemsetki. Takie buty.

Ogólnie to jak chcesz wysokorozdzielcze filmy, to w slajdy idź, ale naświetlanie slajdów i poprawne ich wywołanie to sztuka sama w sobie, więc może nie na zupełny poczatek.