Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Concept art / Ilustracja - świeżynka
Grafika i projekty graficzne  | 17.10.2016 @17:39:59

~enovee    17.10.2016 @17:39:59
Cześć,

Sprowadza mnie tu na forum chęć nauczenia się technik concept artu i całych ilustracji. Mimo kilku prób, dalej nie wiem jak to ugryźć.
Jak widać, na moim profilu znajdują się stare rysunki, te na papierze i te na kartce w PS. Problem jest taki, że wtedy miałem mniejszy monitor, mniejszy tablet i to było WTEDY. Aktualnie mam mniej czasu, więc chciałbym ustalić sobie jakiś plan. Mam dużą motywację bo utrzymuję się sam, a aktualna praca mnie denerwuje. No i po takiej przerwie dość ciężko mi się cokolwiek wykonuje.

Bardziej zależy mi na nauce technik i samym rzemieślnictwie, ponieważ w głowie pomysłów mi siedzi dużo, tylko jak siadam przed monitor to kompletnie głupieje i nie wiem gdzie stawiać kreski, baaa, a potem jeszcze nadać temu kolory.

Stąd moje pytanie- Jak zacząć, od której strony do tego podejść? Wiem, że trzeba rysować dużo, ale co? Byłbym wdzięczny za wszelką pomoc.

Poniżej wstawiaj linki do prac, które bardzo mi się podobają i taki styl(a raczej podobny) chciałbym sobie wyrobić w ciągu kilku lat.

https://d2kektcjb0ajja.cloudfront.net/images/showcase_artworks/images/000/000/732/large-1473975435-_MattMillard_DemoReel_Havoc_Mayhem.jpg?1473975435

https://d2kektcjb0ajja.cloudfront.net/images/showcase_artworks/images/000/000/720/large-1473973656-_WilliamBao_WhalerHarpooner_CharacterDesign.jpg?1473973656

Pozdrawiam,
Daniel.
~enovee    18.10.2016 @11:51:21
Jakaś pomoc nadejdzie?
^Kazejin    18.10.2016 @12:33:47
Podstawy - nauczyć się o kolorze, o walorze, o anatomii.
Możesz sobie dobrać książki np:

Gurney - Color and Light
Loomins - Creative Illustration
No i coś do z podstawami rysunku to już kupisz w księgarni.
~JaroslawMarcinek    18.10.2016 @12:43:40
1. pierwszy link to grafika 3D ( drugi to digital painting )
2. stada tutoriali biegają samopas po internecie
3. ćwiczenia rysunku najlepiej podzielić na trzy grupy - szkice z natury (najwięcej), studium anatomii (dużo) i rysunki z wyobraźni (najmniej)
~sayja    18.10.2016 @13:41:40
Nie ma metody. Trzeba po prostu dużo rysować (to co lubisz). Ale istnieje coś takiego jak podstawy, które im szybciej wkujesz/pojmiesz tym lepiej.
^Kazejin    18.10.2016 @15:30:36
~braingraft od kiedy concept art postaci robi się w 3D(oczywiście można tylko po co, przynajmniej na wstepnych etapach) ? Czy ja pominąłem jakiś element rozwoju branży?
~enovee    18.10.2016 @15:49:54
Zobaczmy czy zrozumiałem i dobrze poukładałem:
Nie skupiać się tylko i wyłącznie na rysunku na tablecie,
brać wszędzie ze sobą szkicownik i ołówki- rysować z natury,
gdy znajdę się przed komputerem to pracować z tutorialami lub ćwiczyć precyzje i kolory,
skupić się na nauce anatomii.

Bardzo fajne sposoby, dzięki Wam.
Ostatnio próbowałem szkicować osobę biegnącą, patrząc na układ swojej sylwetki, oglądać układ rąk, nóg, całego ciała. Czy to też jest dobry sposób?

3D jest bardzo fajne, ale jakoś przekonuję się bardziej do rysunku.

Dzięki jeszcze raz, jak coś uda mi się skonstruować to będę wstawiał na profil.

Pozdrawiam,
Daniel.
~sayja    18.10.2016 @16:47:42
~braingraft - nie wiesz co mówisz. Jak ktos nie potrafi rysowac to w zbrushu długo bedzie robil samych koślawców i grubasów. Ze wszystkich dziedzin rysunek daje najwięcej plusów.

Ludzie którzy poslugują się takim workflowem już coś potrafią.

I nie, gry nie zmierzają w strone wiekszego realizmu. To jest tylko naturalna droga silników graficznych.
~voxmortem    18.10.2016 @17:17:47
tak, szybciej. nie opanujesz elementarnych rzeczy w rysowaniu po kartce, to potem sie bedziesz gubic w bryle modelu jak siemasz. Wiekszosc dobrych concept artystow ktorzy obecnie siedza w zbrushu zaczynala w 2d i to sie sprawdza.

W innych przypadkach mozesz polegac na rzutach i blueprintach, ale nie wiem, czy to dobra droga w zawodzie, gdzie szybko trzeba zaproponowac duzo opcji :P
_______
Człowiek człowiekowi wilkiem, a kiwi kiwi kiwi.

https://vxm.carbonmade.com
~sayja    18.10.2016 @17:28:21
~braingraft - w ogóle czegoś takiego nie napisałem. Rysunek to umiejetność. 3D to medium w którym bez umiejętności zdziałasz albo mało albo bardzo powoli. Trzeba to rozróżnić.

Masz ogólnie jakieś błędne wyobrażenie o tej branży.

A wracając do tematu. Jeśli interesują Cie postaci to najlepiej opanować anatomię i materiał. Bo większość rzeczy które będziesz rysował to ludzie i ich ubrania :P
~poiytr    18.10.2016 @18:24:24
Ogólnie to ta dyskusja przypomina rozmowy ze starymi nauczycielami ze szkół plastycznych, którzy odsyłają wszystkich do farb i ołówka, jednocześnie krytykując digital. No i teraz zaczyna się refleksja: czy naukę tworzenia konceptów powinno się zaczynać od 2D, czy 3D? Bo jak tak się spojrzy w przeszłość, to jednak wypadałoby założyć prawdopodobieństwo posiadania klapek na oczach.

Co do moich odczuć, to na pewno obsługa narzędzi byłaby prostsza w 2D, ale inne rzeczy potrafią się drastycznie od siebie różnić. Przykładowo samo światło i materiały w grafice 2D robi się raczej na podstawie obserwacji i "na czuja", a w przypadku grafiki 3D raczej poszukuje się różnych funkcji, które dokładnie opisywałyby zachowanie materiału pod różnymi kątami. Jeśli się mylę, to mnie poprawcie, ale podejście do tych 2 dziedzin jest różne.

Poza tym jeśli chodzi o same koncepty, to czy one nie sprowadzają się przypadkiem do szybkich prac (coby szef je przesiał itd.), a dopiero potem przekształca się je w coś na pokaz? Czy może takie podejście jest już trochę przestarzałe i pod tym względem definicja concept artów się zatarła?
_______
Ubóstwiam noc.
^Kazejin    18.10.2016 @18:40:12
~poiytr nie, nadal wszystko jest na miejscu. Nadal chodzi o szybkie przedstawienie wizji a nie finalnego produktu Stąd z tym 3D się troszkę zdziwiłem bo szkicowanie w 2D będzie zawsze szybsze.
~sayja    18.10.2016 @20:18:15
~braingraft - twierdzę, że umiejętność rysowania najlepiej rozwija pod kątem artystycznym i jest bazą do wszystkiego (lepiej rysujesz = lepiej rzeźbisz, animujesz, malujesz). Dlatego najlepiej zacząć sobie od tego.

A także:
Owszem, dużo osób startuje z farbami, kredkami, gliną, czym chce. Nie ma tutaj nakazów branżowych
Żadne medium nie przyspiesza nauki. Digital wręcz źle na nią wpływa, bo wyrabia złe nawyki.

~poiytr - nauczyciele plastyki nie bez powodu to robią. Prawda jak zwykle leży gdzieś po środku, ale osobiście uważam, że mają sporo racji. W końcu uczą.



~ShoX    30.10.2016 @12:46:32
3 lata x 4 godziny dziennie to jest 4380 godzin na rysunek, potem obraz z kolorem i na końcu modelowanie postaci w 3D. Teoretycznie wykonalne, w praktyce będzie to trwało 6-7 lat.
~ShoX    30.10.2016 @12:54:37
jeszcze jedno, Braingraft mówi aby sobie darować 2D w Concept Arcie, no to proszę państwa to jest jakieś nieporozumienie co ten człowiek opowiada. 2D to jest podstawa wszystkiego w Concept Arcie, najpierw robisz 2D, szkice, ilustracje a dopiero potem możesz modelować. Concept to przede wszystkim pomysły i szybkie ich ukazanie. Szybkiego modelowania nigdy nie zrobisz bo na taką postać jak z tego przykładu z psem trzeba siedzieć nad nią kilka dni więc to wypacza idee conceptów. Ja traktuję 3D jako ostateczną formę jakiegoś konceptu już z góry zaplanowanego do wyjścia na rynek, wtedy robisz model w 3d przez kilka dni i ten model już jest gdzieś tam używany, 3D to nie jest koncept. Co do efekciarstwa to wiadomo, że więcej lajków będzie miała praca 3D niż digital painting bo w 3D wystarczy wyrzeźbić, pokolorować a światełko zrobi się same softwareowo i pieknie to będzie widać. Podsumowując, concept art =2D, ostateczna praca, model = 3D.
wyślij odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
szukaj na forum
Szukaj:
Forum:

najnowsze wątki na tym forum
przejdź do innego forum
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt