Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Grafika 3D - co myślicie?
Grafika i projekty graficzne  | 01.12.2016 @21:00:40

~sakuwbarakushow    01.12.2016 @21:00:40
Witam wszystkich, jako iż jest to mój pierwszy temat prosiłbym o wyrozumiałość. Mam świadomość, że tego typu wątków przewijało się już od groma, aczkolwiek cały czas informatyka idzie to przodu i chciałbym być jak najbardziej na bieżąco.
Otóż jestem w 3 klasie technikum na informatyce, ostatni moment aby się czymś zająć tzn. wybrać jakąś swoją działkę, którą będę się specjalizować. Jako że rysować potrafię, troszeczkę już w programach graficznych posiedziałem (photoshop, corel, illustrator), ale chciałbym iść jednak w kierunku 3D, która jednak bardziej mnie kręci, a nie miałem wcześniej większej styczności. Natrafiłem na Zbrusha, z którym się w miarę szybko oswoiłem, ale mam wrażenie, że to nie jest jeden z programów, z którym powinienem startować. Oczywiście bardzo interesuję mnie modelowanie postaci, ale to chyba nie tutaj powinienem zaczynać przygodę. Ile osób tyle odpowiedzi, a trochę już zdań usłyszałem. Może dobre wskazówki uzyskam również tutaj? Dziękuję i pozdrawiam
~MtD    03.12.2016 @14:27:14
ze swojej strony moge tylko potwierdzic, ze zbrush jest jak najbardziej trafionym kierunkiem Twoich poszukiwan i trzymaj sie tej sciezki. Jest to dosc trudny program zwlaszcza przy pierwszym kontakcie dlatego dosc spora liczba artystow omija go szerokim lukiem. Jesli interesuje Cie ksztalcenie sie pod katem scislej specjalizacji jaka jest character artist, poza zbrushem standardem bedzie znajomosc ktoregos z tych programow: 3ds max, maya, mudbox, modo, 3dcoat, topogun, xsi, mari, substancepainter, marvelous designer. Wymienilem hurtem kilka o podobnej lub calkiem odmiennym przeznaczeniu z czego dobrze jest przyswoic sobie 2 o uzupelniajacych sie ,,ficzerach'' np. maya i mari. Poza samym modelowaniem i sculptem musisz nzauczyc sie tworzenia poprawnych topologii siatek(topogun,maya,max) i rozumiec nature ich budowy co posluzy Ci za baze wypadowa do ekspoloracji zagadnienia jakim jest low i high poly modeling. Umiejetnosc tworzenia tekstur(mari,substrancepainter,3dcoat) bedzie nieodzownym elementem Twojego dzialania. Warto przyjrzec sie blenderowi na poczatek jako bardzo fajnemu wyspecjalizowanemu i przeznie rozwijajacemu sie narzedziu bedacemu fajna alternatywa dla kazdego z wymienionych wyzej. Rzeczy do ogarniecia jest cala masa ale i dostepnsoc materialow dydaktycznych dalece bardziej szeroko powszechna niz kiedys.
pozdrawiam
~ShoX    06.12.2016 @17:22:59
Grafika 3D to bardzo dobry pomysł, ale na twoim miejscu zastanowiłbym się czy nie kontynuować informatyki i zacząc programowanie w Javie ewentualnie PHP + Java Script dla stron. Pieniądze lepsze a grafika pozostanie gdzieś tam hobby. Jeżeli jednak nie to Grafika 3D modelowanie, architektura, przedmioty potem postacie ale to jest przemysł gier video lub filmowy gdzie będziesz musiał robić motion 3D. Pomyśl co chcesz robić i sprawdź czy są szanse na etat i ile możesz w przyszłości zarobić. Ja osobiście też chodziłem do informatycznej ale nie kontynuowałem informatyki. Z perspektywy lat być może zrobiłbym inaczej, poszedłbym w programowanie nawet jeżeli tego nie lubiłem a rysował na boku... To było dobrych kilkanaście lat temu więc znam ten rynek od podszewki, wiem jak skończyli Ci co poszli programować i Ci którzy poszli gdzie indziej... Także podsumowując na twoim miejscu bym programował a grafikę robił okazjonalnie bo możesz się zawieść w przyszłości.
~sayja    06.12.2016 @17:51:40
Ja kiedyś programowałem, ale poszedłem w stronę animacji komputerowej a później generalnie artu. Jak najbardziej polecam taką ścieżkę, ale jeśli chodzi o programy itp to zacząłbym od zera, po kolei od max/maya i potem zastanawiał się nad innymi gałęziami i softem. Chodzi o to żeby wspólne idee rządzące całym 3D złapać.
~grafsol    06.12.2016 @19:29:06
mamy dziś mikołajki, więc moja rada = trzymaj się informatyki, jeżeli nie chcesz mieć problemów w przyszłości z pracą, informatyk jest potrzebny w każdej firmie, natomiast grafik niekoniecznie, grafik 3D to już jest wąska specjalizacja, i tylko kilka firm w tym kraju stać na zatrudnienie specjalisty, a konkurencja w tej specjalizacji jest duża, zanim osiągniesz taki poziom, w którym Ciebie zatrudnią minie wiele lat, poznawaj programy hobbystycznie, jak będziesz dobry, to możesz próbować, ale informatyka da Tobie komfort bycia niezależnym, to moje zdanie, a Ty zrobisz jak będziesz chciał
ostatnio edytowane: 2016-12-06 21:20:53
_______
portfolio: http://www.grafsol.pl
*hallor    07.12.2016 @16:44:22
_______
Masz pytanie ? Coś Cię trapi ? Napisz, a postaram się pomóc.
'Lucanus    07.12.2016 @18:49:27
wyślij odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
szukaj na forum
Szukaj:
Forum:

najnowsze wątki na tym forum
przejdź do innego forum
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt