Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Od czego zaczać,by móc w przyszłość pracować jako ARTYSTA KONCEPCYJNY?
Concept art  | 02.04.2017 @17:56:48

~RASTAFAN    02.04.2017 @17:56:48
Witam wszystkich serdecznie.Chciałbym wiedzieć,od czego miałbym zaczać by w przyszłości móc pracować jako artysta koncepcyjny,który tworzy np.postacie do gier?Czy trzeba pójść na jakieś studia,czy pokonczyć jakieś kursy itp.?
~adamkuczek    16.04.2017 @13:11:09
Studiów żadnych nie musisz robić, wystarczą ci książki/tutoriale z podstawami i ew. kursy on-line (choc akurat ciężko znaleźć taki, który jest warty swojej ceny). Póki co, to zawód, w którym nie wymaga się żadnych dyplomów o ile portfolio masz mocne. Czasami rekruterzy wspominają o jakimś papierku ale z reguły to po prostu część klepanej formułki.

Wyucz się podstaw, ćwicz, opanuj zarówno podstawowe oprogramowanie 2D/3D jak i szkicowanie. Jak juz będziesz dobry, zmontuj portfolio i uderzaj do firm, w których chcesz pracować. Jak masz siłę przebicia i wiesz jak się sprzedać, możesz iść też we freelance.

I to w sumie tyle. Powodzenia.
_______
AK-ART Studio: http://www.ak-art.net
~RASTAFAN    17.04.2017 @20:41:45
~adamkuczek

Dziękuję serdecznie za odpowiedz.Dość długo szukałem swojego ''powołania'',
w którym mógłbym się spełnić i móc z czasem przelać to co ''kryje'' się w mojej głowie.Jednak jeżeli chodzi o rysowanie dopiero raczkuję i staram się uczyć z ksiażek i kursów online.W internecie jest na razie bieda jeżeli chodzi o kursy na artystę koncepcyjnego,choć coś tam da się wygrzebać i kupić za niewielkie pieniadze.Sa też szkoły...głównie w Warszawie,które kosztuja kupę pieniędzy - masakra.I jak tu się spełniać?Myślałem też nad ASP...jednak muszę to dość mocno przemyśleć.Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedz i goraco pozdrawiam
~carewicz    17.04.2017 @20:56:34
No więc po pierwsze należy bardzo dużo ćwiczyć (i mówiąc bardzo dużo mam na myśli naprawdę bardzo dużo), dostrzegać własne błędy i poprawiać je oraz obserwować jak pracują lepsi od ciebie.

Z konkretnych umiejętności to trzeba przede wszystkim nauczyć się rysować i bardzo dobrze znać zasady ludzkiej anatomii (bardzo ważne).
W dalszej kolejności istotna jest teoria kolorów, zasady rysunku perspektywicznego, rysunek architektoniczny itp im więcej tym lepiej.

Są jeszcze inne mniej oczywiste branżowe wymagania (takie jak elastyczność i umiejętność szybkiego i sprawnego rysowania tego co zażyczy sobie szef/zleceniodawca), ale to przyjdzie z czasem. Na początku najważniejszy jest dobry warsztat, pracowitość i umiejętność uczenia się na własnych błędach.
~carewicz    17.04.2017 @21:07:18
Każdy ma swoją drogę samuraja ale dla mnie super drogie szkoły rysowania nie są warte swojej ceny. Wielu grafików 2d/3d nauczyło się swojego fachu na własna rękę, bez szkoły (dużo ćwicząc, obserwując profesjonalistów i ucząc się nowych technik). Co do ASP to nie wiem, znam paru ludzi którzy skończyli akademię i dobrze ją wspominają ale concept artu to tam się nie nauczysz.

W internecie jest bardzo dużo kursów, trzeba je tylko znaleźć i nie zawsze trzeba za nie płacić.

(piszę to jako grafik 3d pracujący w gamedevie)
ostatnio edytowane: 2017-04-17 21:19:33
~sayja    18.04.2017 @08:51:05
Uzbrój się w cierpliwość i ćwicz. Tak samo rysunek jak wyobraźnię. Raczej żadne szkoły i kursy nie przyspieszą tych lat i miesięcy przez które trzeba przebrnąć.
^Kazejin    18.04.2017 @10:07:44
Jeśli masz kasę i czas to zainwestuj w kursy architektury, malarstwa itd. To na pewno przyśpieszy Twój proces. Jeśli chcesz rozwijać się sam to lepiej zrób sobie sztywny grafik - nie każdy jest w stanie utrzymać nad sobą bat. No i powodzenia.

~RASTAFAN    19.04.2017 @11:06:54
~carewicz
~sayja
^Kazejin

Dziękuję za wasze odpowiedzi
~loucash    28.04.2017 @15:44:54
Wszyscy Ci prawdę napisali.
Od siebie dodam jak zacząć:

- zdać sobie sprawę że na jedno ogłoszenie pracy będzie z 500 chętnych.
- wziąć sprawy w swoje ręce.
- naukę rysunku zacząć od języka angielskiego, przynajmniej dobrego w piśmie.
- zrozumienie branży, procesy powstania gry.
- czynny udział na anglojęzycznych forach (bardziej gamedev niż concept art).
- szkukać zleceń od drobnych twórców prostych gierek (anglojęzyczne fora). Zachęć niską stawką od grafiki, przynajmniej na początek.
- plus to co cała reszta Ci napisała.

Najlepszy kurs rysunku to pierwsze zlecenie. Im szybciej zaczniesz tym lepiej. Reszta przyjdzie z czasem.



~Bumbelbee    20.06.2017 @13:40:08
Zgodzę się z tobą w stu procentach, bez zagranicznych for cieżko cokolwiek ruszyć. Tam najłatwiej wyłapać małe zlecenia
wyślij odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
szukaj na forum
Szukaj:
Forum:

najnowsze wątki na tym forum
przejdź do innego forum
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt