Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Mieszanie farb - czemu wychodzą matowe kolory?
Malarstwo  | 24.06.2017 @09:26:32

~Krzysiujezyna    24.06.2017 @09:26:32
Witam,

jestem początkującym fanatykiem sztuki, który postanowił sam zacząć malować i mam pewien problem. Tak jak w temacie, gdy mieszam farby w efekcie z żywych i mocnych kolorów wychodzą mi matowe i powiedział bym nawet, że podchodzące pod szarość. Ćwiczę na farbach akrylowych firmy renesans 200ml w dużych tubach.
Czy ja popełniam błąd w trakcie mieszania barw, winne są temu farby, czy może jest jeszcze inny powód?
Niestety nie znalazłem poprzez google odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc postanowiłem zapytać tu na forum.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
ostatnio edytowane: 2017-06-24 09:30:22
~ricard    24.06.2017 @21:13:40
Robią się szare bo mieszasz wszystkie kolory ze sobą lub mieszasz barwy dopełniające (kontrastujące) w równych proporcjach.
Trochę informacji i koło barw.
https://www.artmakers.pl/blog/lekcja-1-nauka-mieszania-kolorĂłw-barwy-podstawowe
Czerni NIE UŻYWA się do malowania cieni lub przyciemniania kolorów, czasami była stosowana do namalowania przedmiotów w naturze czarnych.
Czerń zmieszana: trzy pierwszorzędne zmieszane ze sobą lub trzy drugorzędne zmieszane ze sobą lub kolor brązowy z tuby + niebieski.
Kolor cienia: kolor lokalny przedmiotu + kolor kontrastujący lokalnego + niebieski.
Kolor oświetlonej części przedmiotu: kolor lokalny przedmiotu + kolor pokrewny jaśniejszy od lokalnego + kolor odbitego światła. Oprócz tego na przedmiocie może pojawić się kolor odbity od otoczenia.
Biel rozjaśnia kolory ale też schładza, kolor staje się pastelowy - dodatek bieli do kolorów trzeciorzędnych (mieszane z pierwszorzędnych i drugorzędnych ze sobą) użytych na obrazie powoduje, że ten należy do tonacji neutralnej.