Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Mieszanie farb - czemu wychodzą matowe kolory?
Malarstwo  | 24.06.2017 @09:26:32

~Krzysiujezyna    24.06.2017 @09:26:32
Witam,

jestem początkującym fanatykiem sztuki, który postanowił sam zacząć malować i mam pewien problem. Tak jak w temacie, gdy mieszam farby w efekcie z żywych i mocnych kolorów wychodzą mi matowe i powiedział bym nawet, że podchodzące pod szarość. Ćwiczę na farbach akrylowych firmy renesans 200ml w dużych tubach.
Czy ja popełniam błąd w trakcie mieszania barw, winne są temu farby, czy może jest jeszcze inny powód?
Niestety nie znalazłem poprzez google odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie, więc postanowiłem zapytać tu na forum.

Z góry dziękuje za odpowiedzi.
ostatnio edytowane: 2017-06-24 09:30:22
~ricard    24.06.2017 @21:13:40
Robią się szare bo mieszasz wszystkie kolory ze sobą lub mieszasz barwy dopełniające (kontrastujące) w równych proporcjach.
Trochę informacji i koło barw.
https://www.artmakers.pl/blog/lekcja-1-nauka-mieszania-kolorĂłw-barwy-podstawowe
Czerni NIE UŻYWA się do malowania cieni lub przyciemniania kolorów, czasami była stosowana do namalowania przedmiotów w naturze czarnych.
Czerń zmieszana: trzy pierwszorzędne zmieszane ze sobą lub trzy drugorzędne zmieszane ze sobą lub kolor brązowy z tuby + niebieski.
Kolor cienia: kolor lokalny przedmiotu + kolor kontrastujący lokalnego + niebieski.
Kolor oświetlonej części przedmiotu: kolor lokalny przedmiotu + kolor pokrewny jaśniejszy od lokalnego + kolor odbitego światła. Oprócz tego na przedmiocie może pojawić się kolor odbity od otoczenia.
Biel rozjaśnia kolory ale też schładza, kolor staje się pastelowy - dodatek bieli do kolorów trzeciorzędnych (mieszane z pierwszorzędnych i drugorzędnych ze sobą) użytych na obrazie powoduje, że ten należy do tonacji neutralnej.
Brązy uzyskuje się poprzez mieszanie barw dopełniających (leżących na przeciw siebie na kole barw - patrz link) w nierównych proporcjach: dużo czerwieni (żółty + magenta) +cyan (jasnoniebieski) lub fiolet (magenta + cyan) + żółty lub magenta + zielony (żółty + cyan) -- zależnie od przewagi jednego lub drugiego składnika otrzymasz inny odcień brązu.
Tonacja zimna - opanowana przez pochodne: niebieskiego, fioletu i niebieskozielonego - dodajesz niebieski do kolorów użytych na obrazie.
Tonacja ciepła - żółć, pomarańcz, czerwień, żółtozielony - dodajesz te kolory do pozostałych
Na postrzeganie barw ma wpływ ich wzajemne położenie obok siebie na obrazie.
Z trzech pierwszorzędnych kolorów żółty kryje najsłabiej.
Książki z przykładami, ilustracjami w przystępny sposób przedstawiające zagadnienie (druga przedstawia temat najobszerniej):
http://allegro.pl/jak-malowac-farbami-olejnymi-j-m-parramon-i6867598806.html
http://allegro.pl/kolor-w-malarstwie-jose-m-parramon-1505-i6811222074.html
~Krzysiujezyna    26.06.2017 @13:34:21
Dziękuję za szybką odpowiedź
~Leonnie    29.09.2017 @12:37:55
Może to wina złego medium, ja używam Artisanów i specjalnego olejku do farb, ale one i tak są wodne...
wyślij odpowiedź
Aby dodać odpowiedź musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
szukaj na forum
Szukaj:
Forum:

najnowsze wątki na tym forum
przejdź do innego forum
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt