Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

Photoshop RAW czy JPG ?!
Fotografia  | 17.07.2017 @11:18:37

~Masajka86    17.07.2017 @11:18:37
Witam, liczę na pomoc bo jestem zielona w te klocki. Prosto z mostu: zrobiłam zdjęcia w RAW + JPG. Mam Photoshopa, wszędzie trąbią że RAWy są do obróbki najlepsze, bla bla bla. Na tutorialach wszędzie widzę że obrabiają jpg. Czyli zabierając się za obróbkę najpierw wrzucam CR2 i poprzez program CAMERA RAW zapisuję zdjęcie CR2 na jpg i obrabiam w Photoshopie na spokojnie ? Nie wiem gdzie uzyskać właśnie tak podstawowe info, więc padło na Was. Help
*yss    17.07.2017 @11:56:01
Nie wiem, robię jpg i obrabiam jpg.
Rawy pozostawiam ultrasom którzy naprawdę potrzebują plików bez kompresji.
_______
...aż się oczy jeżą...
~poiytr    17.07.2017 @13:40:27
Zapisywanie obrazu w formacie jpg powoduje utratę jego jakości. Ten obraz prezentuje jak mniej więcej kompresja wygląda:
https://static1.squarespace.com/static/5627e541e4b052fe45aa5bf8/t/5859e93837c5817d2311c1c7/1482287421476/
Obrazy w formacie .jpg zajmują zwykle mniej miejsca, a więc szybciej się pobierają i znacznie mniej obciążają serwery. W zależności od ustawień kompresja .jpg może być większa lub mniejsza. Zwykle efekt kompresji nie jest zbyt widoczny, ale jeśli wczytasz jakiś obraz w formacie .jpg, a następnie go zapiszesz w formacie .jpg, to skompresujesz skompresowany obraz. Przy takim wielokrotnym zabiegu kompresja może być bardzo zauważalna.

Do edycji obrazów odradza się korzystania z formatu .jpg właśnie przez kompresję nakładaną przy każdej próbie zapisu obrazu. Zazwyczaj dopiero finalną wersję zapisuje się w .jpg, aby kompresja była nałożona tylko raz.
_______
Ubóstwiam noc.
~Masajka86    17.07.2017 @13:55:29
Aha, czyli wniosek z Waszych odpowiedzi taki, że jpg nie jest zły ale najlepiej jednak zapisywać w tym formacie na końcu. Czyli praca w PS na plikach psd a potem jpg.
~NekoKuroi    17.07.2017 @22:21:01