Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

photoshop
Grupa otwarta

o grupie
Grupa dla użytkowników Adobe Photoshopa (bez rozróżnienia wersji).

Porady, tutoriale i doraźna pomoc dla członków grupy.

właściciel

moderatorzy

jak wygladzić kontury obrazka?
30.04.2016 @15:00:53

~kama287    30.04.2016 @15:00:53
Witam. Mam problem polegający na tym,że nie wiem jak wygładzić wszystkie linie konturowe obrazka, a z photoshopa jestem początkująca. Otóż mój problem polega na tym, że mam grafike, w której wszystkie linie obiektów są postrzępione, po porstu jest to grafika 2d wygenerowana przez program do tworzenia grafiki 3d i niestety jest kiepskiej jakości, a program ten nie ma ustawień żadnych, które mogłyby tą jakośc podnieść. Czy da się w photoshopie to poprawić jakoś?
~Victorys    30.04.2016 @20:02:39
Na pewno jakoś się da. Chodzi o antyaliasing. Ale nie wiem skąd wziąć taki filtr. Sam jestem ciekaw jak dyskusja się rozwinie.
^pabs    30.04.2016 @21:48:09
Cholera wie czy jest jakiś konkretny sposób albo gotowy filtr, ale kombinowałbym w ten sposób:
- zamienić całą warstwę na obiekt inteligentny (smart object)
- dodać jakieś rozmycie, np. gaussa, i ustawić sobie jego siłę tak, żeby zniwelować te ostre krawędzie
- na masce z filtrem (rozmyciem) odwrócić kolory, żeby była cała maska była czarna (i efekt był niewidoczny), po czym malować na samej masce białym kolorem w miejscach tych krawędzi (czyli 'odsłaniać' tylko te miejsca, w których efekt rozmycia ma się pojawić)
Mając warstwę zamienioną na obiekt inteligentny ma się też inteligentne efekty, tzn. można sobie zmieniać siłę efektu filtra (tutaj rozmycia) i dopasowywać na bieżąco w razie potrzeby.

W razie czego podeślij ten obrazek, to może doradzi się coś konkretniej.
^wilku    30.04.2016 @22:38:16
Albo spróbować feather.
_______
Nie ma brzydkich projektów, są tylko zgodne z briefem.
^pabs    01.05.2016 @01:10:47