Zaloguj się przez Facebooka! Zarejestruj się!

MIKOJAN MIG-19
fotografia  |  technologia  |  BW  |  ILFORD  |  LOTNICTWO  |  SAMOLOT


...............................................................



komentarze
Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

Jeśli nie masz jeszcze konta w digarcie, załóż je lub zaloguj się Facebookiem!
 
Zaloguj się przez Facebooka! Załóż konto w digart.pl Zaloguj się do digart.pl
~Kulecki    29.09.2013 @15:02:01
Sądząc po numerze taktycznym egzemplarz z MLP w Krakowie. Pierwszy używany w Polsce samolot myśliwski zdolny do przekroczenia prędkości dźwięku w locie poziomym. Wielkiej kariery nie zrobiły, bo zaraz przyszły MiGi-21-sze, których cztery generacje zapanowały w polskim lotnictwie na parę dziesięcioleci i na których wlecieliśmy w nowe tysiąclecie. Ten tu na zdjęciu - o ile pamiętam - ma wymontowane silniki, tak więc można przez niego spojrzeć na wskroś.
-spvlot Podoba mi się    21.03.2010 @20:20:27
światło, kontrast, nasycenie bw, plan, kadr... ocki - jestem na tak .

sam eksponat jednak troszkę pokiereszowany - zbiornik, owiewka.
~andrzejsulich Podoba mi się    12.09.2009 @08:54:27
Piękny "emeryt"
~Kichu Podoba mi się    09.05.2009 @22:48:22
potężność formy
~proffoto Podoba mi się    13.03.2009 @08:44:15
MiG-15 - radziecki samolot myśliwski, skonstruowany w końcu lat czterdziestych. Ten typ maszyn brał udział w wojnie koreańskiej.

Historia rozwoju:

W 1947 biuro Mikojana i Gurewicza zaprojektowało nowoczesny płatowiec myśliwca oznaczony jako I-310 ("I" od istriebitiel - myśliwiec), brakowało jednak w Związku Radzieckim silnika odpowiedniego dla tej nowoczesnej maszyny. Problem ten rozwiązał się, gdy rząd brytyjski udostępnił ZSRR swój nowy silnik turboodrzutowy Rolls-Royce Nene Mk. I, który w dość krótkim czasie został skopiowany i otrzymał oznaczenie Klimow RD-45. Rozwiązało to problem i trzeci prototyp z nowym silnikiem wzbił się w powietrze 30 grudnia 1948. Nowy typ maszyn pod oznaczeniem MiG-15 wszedł do służby na początku 1949 roku.
W 1949 powstała również ulepszona wersja samolotu z silnikiem WK-1 o większym ciągu oznaczona jako MiG-15bis, a w 1950 treningowa wersja dwumiejscowa MiG-15 UTI.
Produkcję podjęto również w Polsce, Czechosłowacji. Natomiast w Chinach i Finlandii zmieniano jedynie oznaczenia. Maszyny te to:
MiG-15 produkowany w Czechosłowacji to S-102 a w Polsce Lim-1 (od Licencyjny Myśliwiec)
MiG-15bis to odpowiednio: S-104 i Lim-2
MiG-15UTI to w zależności od silnika A-102 i A-104 z Czechosłowacji i SB Lim-1 lub SB Lim-2 z Polski

W naszym kraju produkowano ponadto następujące podwersje:
Lim-1A - samolot rozpoznawczy z aparatem fotograficznym AFA-21
Lim-2R - szturmowo-rozpoznawczy z miejscem na aparat w przedniej części owiewki
Lim-2A - dwumiejscowy samolot szturmowo-rozpoznawczy

Samoloty użytkowane przez fińskie lotnictwo nosiły oznaczenia od MU-1 do MU-4, natomiast przez Chiny oznaczano J-2 (MiG-15), J-3 (MiG-15bis) oraz JJ-2 (MiG-15 UTI z silnikiem RD-45) i JJ-3 (MiG-15 UTI z silnikiem WK-1). W Polsce produkowano również na licencji silniki jako Lis-1 (RD-45F) i Lis-2 (WK-1A) ("LIS" od "Licencyjny silnik" ) .

Opis konstrukcji:

Jednomiejscowy samolot myśliwski (MiG-15 UTI i jego odpowiedniki były dwumiejscowe) o konstrukcji półskorupowej, metalowej, z kółkiem przednim, chowane. Średniopłat o skosie skrzydeł 35 stopni.

Fajny. Tez mam.
ostatnio edytowane: 2009-03-13 08:44:58
_______
W 1968 wystarczyło kilka Mhz żeby posłać rakietę na księżyc, teraz potrzeba pentium 4 3.0Ghz żeby odpalić Viste...

Zapraszam spotterów na forum http://sky-watcher.pl/
~weutun Podoba mi się    21.02.2009 @03:40:30
piekna pietnasteczka
_______
..ஜ۩ niEmATOTamtO ۩ஜ..
+Trooper85 Podoba mi się    13.01.2009 @16:45:23
Ale to dziewietnastka jest
_______
Like thunder from the sky...
~szoszon Podoba mi się    19.11.2008 @17:10:39
Nie wiedziałem że masz nową zabawke na podwórku
_______
Życie to tylko początek,
W którym czekamy na jego finał.
^jackowlew Podoba mi się    13.11.2008 @10:07:20
Kraków??Podoba mi się
~krasior Podoba mi się    13.11.2008 @07:39:10
......fajne
© 2001-2017 Grupa Onet.pl SA - digart.pl v.6
RSS Wszelkie materiały i wypowiedzi zamieszczone w serwisie należą do ich autorów. Grupa Onet.pl S.A. i zespół digart.pl nie odpowiadają za ich treść.
strona główna | regulamin | zasady korzystania | faq | załoga | RSS | reklama | kontakt